'Met vitamine B mogelijk minder longkanker'



AMSTERDAM (ANP) - Mensen met veel vitamine B in het bloed hebben mogelijk minder kans om longkanker te krijgen. Dat concludeert het Wereld Kanker Onderzoek Fonds na internationaal onderzoek. De resultaten zijn gepubliceerd in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift.
Vitamine B zit bijvoorbeeld in fruit, groene groente, ontbijtgranen, vis en vlees.
Volgens de onderzoekers is meer onderzoek nodig, maar er zijn volgens hen aanwijzingen dat mensen met veel vitamine B6 en de voedingsstof methionine in hun bloed de helft minder kans hebben om longkanker te ontwikkelen. Als mensen hoge gehaltes B6 en B11 hebben, zouden ze zelfs twee derde minder kans hebben op longkanker.

Tijd Gepubliceerd op: 16.06.10 20:38


Vorige pagina


Poll van de dag

Sorry, no question available

Advertenties



Berden.nl

Weer

Weer in Limburg
Vul uw postcode in voor de weersverwachting in uw eigen woonplaats:

Actuele sneeuwhoogtes - powered by skiinfo.nl
Powered by skiinfo.nl

Thema's