Ursula kiest voor het witte doek

Print
Ursula kiest voor het witte doek

Still uit de reclamefilm die Ursula heeft laten maken voor vertoning in de bioscoop. Afbeelding: beeld CMC Media/Eyemovement beeldbewerking MGL

Scholengemeenschap Sint Ursula in Horn en Heythuysen heeft een pr-campagne opgetuigd met bioscoopreclame en al. Naar eigen zeggen niet om het door twee zedenaffaires geschonden blazoen op te poetsen. Nee, het profiel van de school moet scherper, nu de krimp in de regio voor dalende leerlingenaantallen zorgt.


Even voor de duidelijkheid, de verwachting van de schoolleiding van Ursula is niet dat de affaires in oktober vorig jaar voor een dalend aantal inschrijvingen bij de school zullen zorgen. Afgaande op de bezoekersaantallen van de voorlichtingsavonden rekent directeur Petra de Bruijn op het begrote aantal leerlingen. 
Het is de verwachte krimp (van 2200 leerlingen nu, naar een verwachte 1536 in 2029; in lijn met landelijke prognoses) die bij Ursula voor een hernieuwde inzet op public relations heeft gezorgd. Met de in Limburg opvallende keuze voor een reclamespot op het witte doek. 
 

Lees het volledige artikel verder in de krant.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen vanaf €4,50 per maand.

Bekijk de aanbieding →