De Limburger compleet vernieuwd

De Limburger compleet vernieuwd

Afbeelding: MGL

Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad hebben een metamorfose ondergaan. De twee Limburgse kranten verschijnen vanaf vandaag in een volledige nieuwe vormgeving. Zaterdag 21 mei komt bovendien L-magazine uit, een gratis weekendmagazine voor de ruim 139.000 abonnees van Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad (print en digitaal).

Met de re-styling van de twee dagbladen zijn ook de logo’s van Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad vernieuwd, waarbij tevens de naam Dagblad De Limburger verandert in De Limburger. Met deze ingrijpende productvernieuwingen wil uitgever Media Groep Limburg (MGL), onderdeel van Concentra Media Nederland, haar leidende positie op de Limburgse mediamarkt verder uitbouwen en wil ze haar ambitie onderstrepen om verder uit te groeien tot een allround nieuwsmerk (De Limburger) met sterke marktposities online, mobile en op social media.

MGL-directeur Marc Vangeel: “We zijn de grootste regionale krant van Nederland en de regionale krant met het grootste provinciale marktaandeel, maar dat is geen reden om achterover te leunen. Integendeel, ons vizier is gericht op groei. Groei door innovatieve digitale diensten en producten onder de vlag van kwaliteitsmerk De Limburger. Met onze nieuwe, moderne krant en de lancering van een jong weekendmagazine vol entertainment is hiervoor een belangrijke basis gelegd.”

De nieuwe hoofdredacteur van De Limburger, Roy op het Veld, sluit zich hierbij aan. “De introductie van deze prachtige nieuwe krant is het startpunt van een hele serie vernieuwingen die we komende maanden en jaren gaan doorvoeren. De Limburger zal zich inhoudelijk steeds beter gaan onderscheiden met regionale nieuwsverhalen die geen enkele Limburger mag missen. Daarnaast zal De Limburger zich digitaal veel nadrukkelijker gaan roeren zodat we voor jong en oud toegankelijk zijn.” Op het Veld (45) is per 1 mei aan het werk bij De Limburger. Voordien was hij adjunct-hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad. 

Volg nieuws uit jouw gemeente via Facebook

De Limburger heeft voor alle 31 gemeenten een eigen Facebookgroep met het laatste plaatselijke nieuws.

> Neem een kijkje