Oververhitte baby sterft na afkoelen in koelkast

Print
Oververhitte baby sterft na afkoelen in koelkast

Afbeelding: ANP

Een vader die zijn baby vergeten was in een snikhete auto stopte zijn kind in de koelkast om af te koelen. De Amerikaan ondernam daarna nog een mislukte poging om het meisje te redden. Michael Thedford (33) moet zich voor de rechter verantwoorden voor doodslag.

De man ging zijn kinderen van 3 en 5 afzetten bij de kinderopvang en nam ook de baby mee. Toen hij thuiskwam, vergat hij de kleinste in zijn auto. De baby lag vier uur lang in de wagen waarin de temperatuur opliep tot 32 graden. 

Pas toen hij na een dutje wakker werd, besefte hij dat zijn dochtertje nog in de wagen zat. In paniek liep hij naar de auto, haalde het kind eruit en stopte haar in de koelkast. 

Daarna belde Michael Thedford de ziekenwagen. In afwachting van de komst van de ambulance ondernam hij nog een poging om zijn kind te redden. De hulpverleners konden bij aankomst enkel nog de dood van de baby vaststellen.