Klanten KPN melden werkende internetverbinding

Print
Klanten KPN melden werkende internetverbinding

Afbeelding: ANP

KPN kampte sinds zaterdagochtend 8.00 uur met een landelijke internetstoring, maar het einde lijkt nabij. Talloze klanten melden op Twitter dat ze weer een werkende internetverbinding hebben. Op de website is te lezen: ,,Onze technici hebben het probleem gevonden en werken nu aan de oplossing.''

 

 

De website van het telecombedrijf lag er zaterdagmorgen ook uit. Televisie kijken is wel mogelijk, meldde een woordvoerder van KPN. ,,We vinden het heel vervelend voor onze klanten", aldus de woordvoerder. 

Schadevergoeding
Volgens hem is het nog te vroeg om te praten over een schadevergoeding. ,,In een later stadium wordt daar uiteraard naar gekeken. Maar onze eerste, tweede en derde prioriteit is nu het oplossen van de storing." Het telecombedrijf laat verder weten klanten niet telefonisch te woord te kunnen staan wegens de enorme drukte. 

Op Twitter regende het klachten onder de hashtag #storing. Ook waren er veel mensen die reageren dat klagers zich 'niet moeten aanstellen'. ,,Ze doen net of hun leven voorbij is'', twitterde iemand.

Meldingen
De website allestoringen.nl, meldde vanochtend duizenden meldingen. Zij komen vooral van klanten uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Hilversum, Groningen, Almere, Eindhoven, Zoetermeer en Nijmegen. In Limburg waren er ook klachten. Verschillende pinautomaten werkten niet.

Ook zijn er winkeliers die meldden dat ze niet gebeld kunnen worden. Zo twitterden enkele kapperszaken om de onbereikbaarheid aan hun klanten door te geven. Om hoeveel ondernemers het in totaal gaat, kunnen het telecombedrijf en de brancheorganisatie MKB Nederland niet zeggen.