Moeten Limburgse media inzetten op jongeren, of juist niet?

Print
Moeten Limburgse media inzetten op jongeren, of juist niet?

Afbeelding: iStock

Moeten De Limburger, L1, 1Limburg zich volop richten op jongeren, de groep lezers en kijkers van de toekomst? Volgens L1-hoofdredacteur Leo Hauben heeft dat geen zin. Roy op het Veld van De Limburger wil die jongeren juist wel proberen te bereiken.

Dat zeggen beide hoofdredacteuren in een podcast van Media Valley-studente Saskia Loomans over 'de toekomst van de media in Limburg'.

Over de toekomst van de (Limburgse) journalistiek sprak Loomans onder meer ook met mediadeskundigen Piet Bakker (lector Hogeschool Utrecht), Bart Brouwers( hoogleraar in Groningen) en Jan Bierhoff, oud-directeur van het European Journalism Centre.  Ze sprak ook met jongeren over hoe ze op de hoogte blijven van het Limburgse nieuws.

Media Valley is een media-innovatiecentrum in Sittard van De Limburger en Zuyd Hogeschool. Studenten en journalisten werken er samen met externe deskundigen. Media Valley heeft recent 150.000 euro rijkssubsidie gekregen.

Wil je de podcast met Rob van Well (1Limburg), Leo Hauben (L1) en Roy op het Veld (De Limburger) beluisteren? Klik dan hier!

Dit is een Media Valley productie