Peuters omgekomen door hete stoom uit radiator in VS

Print
Peuters omgekomen door hete stoom uit radiator in VS

Afbeelding: AD

Twee peuters zijn in New York om het leven gekomen door een defecte radiator. Die spuwde volgens Amerikaanse media gisteren (lokale tijd) hete stoom een kamer in, waardoor de kinderen ernstige brandwonden opliepen.

Omwonenden reageren aangedaan op de dood van de zusjes Ibanez Ambrose (2) en Scylee (1). ,,Ik zag dat de ouders ze naar buiten brachten en probeerden om ze te reanimeren'', zegt een buurman tegen The New York Post. ,,De reactie van de ouders was afschuwelijk en hartverscheurend.'' 

Het ongeluk gebeurde in het appartement waar de kinderen woonden met hun ouders. Dat bevond zich in een gebouw waar dakloze gezinnen worden ondergebracht. Bewoners zeggen al langer te klagen over de radiatoren, die te heet zouden worden. Het is nog onduidelijk hoe de stroom kon vrijgekomen. 

Volgens een bron binnen de politie was er vermoedelijk sprake van een probleem met het radiatorventiel. Bij de gemeente waren eerder al tientallen klachten binnengekomen over het pand, al gingen die vooral over problemen met de liften.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen vanaf €4,50 per maand.

Bekijk de aanbieding →