Ilja (26) overnacht in Bilderberg Garden Hotel voor 94 cent per nacht

Print
Ilja (26) overnacht in Bilderberg Garden Hotel voor 94 cent per nacht

Ilja Hilhorst geniet van zijn extreem goedkope verblijf in het Bilderberg Garden Hotel. Afbeelding: Ilja Hilhorst

De 26-jarige Ilja Hilhorst wilde een vakantie naar Berlijn boeken, maar ontdekte dat dit wel heel goedkoop kon. Door een fout in de website van Booking.com werden hotelovernachtingen voor slechts een paar euro aangeboden. De student besloot hier gebruik van te maken, en nu verblijft hij al drie nachten in het Bilderberg Garden Hotel voor 94 cent per nacht.

,,Er stonden overnachtingen in Berlijn op voor één, twee of drie euro per nacht'', vertelt Hilhorst, die in het dagelijks leven een masterstudent geschiedenis en freelancer bij Sportnieuws.nl is. ,,Ik besloot om verder te kijken en ook bij hotels in Parijs bleek dit het geval te zijn. Toen dacht ik, ik kijk wat dichter bij huis. In Amsterdam stonden de beste hotels er voor een euro per dag op. Ik heb gewoon maar geboekt.''

Omdat Hilhorst vermoedde dat Booking.com de fout wel door zou krijgen, besloot hij zich snel in te checken bij het hotel. ,,Dat kon na een uurtje al. Ik ben er heen gefietst en heb me ingecheckt.'' Het hotel leek het niet vreemd te vinden, vertelt hij. ,,Ze zeiden dat het aan Booking.com ligt. Inmiddels zit ik er al drie nachten.'' De vakantie in eigen stad zou eigenlijk achthonderd euro moeten kosten. ,,Ik heb een vriend uitgenodigd en we zitten samen aan de champagne en de oesters. Maar die komen wel van de Lidl, het restaurant is hier veel te duur.''

Annulering
Zoals Hilhorst al verwachtte is Booking.com inderdaad achter de fout gekomen. ,,Mijn reisjes naar Parijs en Berlijn zijn al geannuleerd.'' En ook zijn verblijf in het Bilderberg Garden Hotel werd in eerste instantie stopgezet door de website. ,,Na de eerste nacht kreeg ik een e-mail. Daarin stond dat de boeking geannuleerd was en dat ik contact moest opnemen met het hotel. Dat heb ik gedaan en zij zeiden: 'Je staat er bij ons nu in, dus je mag gewoon blijven. Dit lost Booking.com maar op.' Daarna heb ik niets meer van ze gehoord. Het hotel heeft me heel goed behandeld, vind ik.''

Booking.com heeft tot nu toe tegenover deze krant  geen reactie gegeven op het verhaal van Hilhorst. Wie er voor de overgebleven kosten moet opdraaien, is ook nog niet bekend. 

 

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen vanaf €4,50 per maand.

Bekijk de aanbieding →