MGL-directeur gaat Telegraaf inpassen in Mediahuis

Print
MGL-directeur gaat Telegraaf inpassen in Mediahuis

Afbeelding: ANP/Remko de Waal

Directeur Marc Vangeel verlaat Media Groep Limburg. Hij gaat de activiteiten rond De Telegraaf uitbouwen tot een succesvolle mediagroep.

Marc Vangeel (55), nu nog CEO van Concentra, gaat de verdere groei van Mediahuis in Nederland coördineren. 

Overname
Hij zal er meer bepaald het overnamedossier van Telegraaf Media Groep (TMG) op zijn bord krijgen. Vangeel blikt met tevredenheid terug op zijn 23-jarig verblijf bij Concentra. De aandeelhouder van Mediahuis zette vorig jaar op financieel vlak één van de beste jaren ooit neer. 

Na de overdracht van Media Groep Limburg (waartoe deze krant behoort) en van de (regionale) zenders TVL, TV Oost, ATV en Evenaar naar Mediahuis, wordt Concentra een actieve houdstermaatschappij. Die operatie wordt naar verwachting de komende maanden afgerond. 

Vervanging
De huidige participatie van 38 procent in Mediahuis zal door die bijkomende inbreng nog een paar procentpunten stijgen. Marc Vangeel zal bij Concentra als CEO vervangen worden door Patrick Hermans, nu nog CFO.

Om zich volledig op zijn nieuwe taak in Nederland te kunnen focussen, zal Vangeel ook zijn functies van CEO van Media Groep Limburg (MGL) en voorzitter van de raad van bestuur van Mediahuis neerleggen. Als voorzitter van Mediahuis wordt hij opgevolgd door Thomas Leysen. 

Een nieuwe CEO voor Media Groep Limburg wordt nog gezocht. Vangeel wordt wel voorgedragen als commissaris van MGL. 
Vangeel laat Concentra alvast in prima financiële gezondheid achter. 

Tevreden
Marc Vangeel blikt met tevredenheid terug op zijn laatste jaar bij Concentra. „We zijn erin geslaagd om goeddraaiende bedrijven binnen te brengen in Mediahuis. Media Groep Limburg draait nu al op dezelfde systemen als Mediahuis, en we hebben MGL kunnen uitbouwen tot een sterke regionale groep. De huis-aan-huisbladen in Nederlands Limburg zijn gereorganiseerd, en onze regionale tv-zenders behoren tot de beste van Vlaanderen.” 

Met de ervaring in Nederlands- Limburg op zak, maakt Vangeel nu de overstap naar Amsterdam. Hij krijgt er de opdracht om de activiteiten rond de krant De Telegraaf uit te bouwen tot een winstgevende mediagroep. „Een hele uitdaging”, beseft Vangeel. De groep staat momenteel voor een omzet van 421 miljoen euro en telt zo’n 2.000 medewerkers. 

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen voor nog geen 1,50 per week.

Bekijk de aanbieding →