FB4 eerste Limburgse bedrijf dat bij LinkedIn op bezoek mag komen

Print
FB4 eerste Limburgse bedrijf dat bij LinkedIn op bezoek mag komen

LinkedIn hoofdkantoor in California Afbeelding: ANP

LinkedIn Benelux heeft FB4 uit Heerlen als eerste Limburgse onderneming in de gelegenheid gesteld om in de ‘keuken’ te kijken van het grootste zakelijke online netwerk ter wereld.

Woensdag werd het Limburgse bedrijf van oprichter/eigenaar Lars Pacbier (28) door de directie ontvangen op het hoofdkantoor van LinkedIn Benelux in Amsterdam. Wereldwijd heeft LinkedIn 400 miljoen accounts, waarvan 7 miljoen in Nederland.

Landelijke bekendheid
Het ‘kleine’ FB4 kreeg in 2015 landelijke bekendheid toen wereldspeler Facebook zèlf het initiatief nam om samen te werken met de inmiddels twintig ‘young social media professionals’ van FB4. Lars Pacbier herinnert zich: “Toen Facebook, dat ook eigenaar is van Instagram, ons in augustus 2015 benaderde wist ik niet wat me overkwam. Als je amper anderhalf jaar later uitgenodigd wordt door andere wereldspeler, dan weet je één ding zeker: onze activiteiten op de social media blijven niet onopgemerkt, we doen iets wat bij deze multinationals heel erg in de smaak valt.” Kennelijk ook bij het bedrijfsleven in Limburg, want vier jaar na de start heeft FB4 ruim 250 klanten in Limburg.

Mogelijkheden zijn eindeloos
FB4 is, als eerste Limburgse bedrijf, door LinkedIn benaderd om kennis te maken met de vele mogelijkheden die LinkedIn biedt. Pacbier: “Ik ben redelijk thuis in deze wereld, maar vandaag ben ik in Amsterdam van de ene in de andere verbazing gevallen. De mogelijkheden om via LinkedIn je omzet te verhogen zijn eindeloos. Die mogelijkheden gaan we vanaf nu uiteraard ook toepassen ten behoeve van onze klanten.”

FB4 maakt, ontwerpt en beheert de bedrijfspagina’s van haar klanten, vooral in het midden- en kleinbedrijf. Pacbier: “Wij ontzorgen bedrijven wat betreft hun social media. Op basis van onze kennis en ervaring, en niet te vergeten de ondersteuning door Facebook en nu ook LinkedIn, weten wij vrij secuur welke content het goed doet en welke niet.” FB4, dat eind 2016 de Aanmoedigingsprijs van de Rabo Economy Award won, voorziet voor de komende jaren ‘een in alle opzichten substantiële groei’ voor zijn bedrijf. Pacbier: “Op de expansie van social media staat geen maat.” Zo kondigde de Limburgse gedeputeerde Eric Geurts verleden week aan dat er een compleet vernieuwde toeristische campagne komt en dat die campagne vooral via social media gaat lopen. “Het is de nieuwe realiteit”, zegt Pacbier.