Voormalig klooster Koningsbosch wordt hotel 'The Monastery'

Print
Curio, een dochteronderneming van Hilton, opent een hotel in het voormalig klooster in Koningsbosch, dat 'The Monastery' gaat heten.

Drie partijen - Hilton, Gelasius Vastgoedmaatschappij en Service Hotel and Resort International - hebben een overeenkomst getekend.

Restaurant
De opening van het hotel staat gepland in 2020. Het is het eerste hotel van Curio in Nederland. In het uit 1873 stammende klooster 'Liefdezusters' komen honderd kamers, een kwaliteitsrestaurant en een bar. Volgens de ontwikkelaars blijft de architectuur grotendeels intact. 'The Monastery' gaat zich richten op gasten, die van het buitenverblijf houden. Sterke punten volgens de initiatiefnemers zijn de recreatiemogelijkheden in de buurt en de nabijheid van grote steden als Maastricht, Eindhoven en Düsseldorf.

Werkgelegenheid
Volgens wethouder Jos Wackers van Echt-Susteren wordt de gemeente met de komst van het hotel op de kaart gezet. "Daarnaast is dit goed nieuws voor de leefbaarheid in Koningsbosch en voor het behoud van het historische kloostergebouw", zegt hij. Gelasius vult aan: "De afgelopen twee jaar hebben we samen met de gemeente Echt-Susteren en Hilton hard gewerkt om de toekomst van dit klooster veilig te stellen en er een mooi hotel van te maken. De vergunning wordt volgende maand verwacht, zodat de restauratie en renovatie van het klooster kan beginnen." De vastgoedmaatschappij voorspelt een positief effect op de lokale economie en werkgelegenheid.

Lees ook: Hotel is hip, maar komt het vol?

Verheugd
Het hotel zal vallen binnen het luxe hotelmerk Curio van Hilton en is daarmee het eerste Nederlandse hotel zijn dat onder die vlag zal worden geëxploiteerd. Wereldwijd zijn er zo’n vijftig Curio-hotels op bijzondere locaties. Patrick Fitzgibbon, senior vice-president development, EMEA van Hilton meldt in een persbericht erg verheugd te zijn met de aanwinst van het hotel.  "We kwamen ruim 50 jaar geleden naar Nederland. Dit project markeert de introductie van het zesde merk van Hilton in Nederland. Het is een perfecte match voor Curio Collection, een merk dat sterk groeit. Dit voormalige klooster zal gasten een authentieke en lokale ervaring bieden. Nederland blijft groeien als toeristische bestemming en dit bijzondere project biedt gasten een kans om onze gastvrijheid te ervaren."