Nog geen zicht op doorstart vervoerder PZL

Print
Nog geen zicht op doorstart vervoerder PZL

Foto ter illustratie. Afbeelding: De Limburger/Ermindo Armino

Het is de curator van het op 2 februari failliet verklaarde Personenvervoer Zuid-Limburg (PZL) nog niet gelukt om een doorstart te bewerkstelligen.

De 176 medewerkers, die dagelijks nog steeds zo’n duizend ritten verzorgen voor met name Omnibuzz (wmo-vervoer), Connexxion en het zorgvervoer, zullen geduld moeten hebben. Zij zijn maandagavond over de situatie bijgepraat.

Bij curator Marijke Schmitz van Paulussen Advocaten hebben zich in de voorbije weken veel kandidaten gemeld voor een overname. Vier van hen hadden interesse in het totale bedrijf. Al snel werd duidelijk dat een overname van het totale bedrijf alleen haalbaar zou zijn, als alle klanten bij PZL zouden blijven.

Andere partijen
In de afgelopen week heeft Munckhof als opdrachtgever van het wmo-vervoer echter laten weten zelf een andere oplossing te hebben gevonden met andere partijen, zegt de curator. Het wmo-vervoer is verantwoordelijk voor circa de helft van de omzet. "Daarom is een doorstart van PZL helaas nog niet mogelijk gebleken", meldt Marijke Schmitz.

Verlengd
De curator had toestemming van de rechter-commissaris om tot eind februari door te blijven rijden. Die termijn is inmiddels verlengd tot en met 11 maart. Komt er geen doorstart, dan gaat het werk terug naar de opdrachtgevers of de door hen aan te wijzen partijen.

Omdat alle ritten toch zullen moeten worden uitgevoerd, is de verwachting van de curator dat de meeste medewerkers aan de slag kunnen blijven. De vloot van het failliete PZL bestaat uit 73 voertuigen en 22 Connexxion-bussen.