'Jane Walker' moet vrouwen aan de whisky krijgen

Print
'Jane Walker' moet vrouwen aan de whisky krijgen

Met 'Jane' hoopt het merk meer vrouwen aan de whiskey te krijgen Afbeelding: Diageo

In een poging meer vrouwen aan de whisky te krijgen vervangt het populaire merk Johnnie Walker binnenkort tijdelijk zijn iconische logo. De stappende man wordt vervangen door Jane Walker, zijn vrouwelijke tegenhanger.

"Vrouwen zijn volgens ons best geïntimideerd door een whiskyvariant als scotch", zei vice-topvrouw Stephanie Jacoby in een interview met zakennieuwssite Bloomberg. "Het is een opwindende kans om vrouwen bekender te maken met ons merk.'' 

Daarnaast wil Jacoby met de stap gendergelijkheid en de prestaties van vrouwen in de schijnwerpers zetten. Ze zegt dat bijvoorbeeld vanaf april het bestuur van Johnnie Walker voor 50 procent uit vrouwen zal bestaan. "We zouden graag zien dat Jane en Johnnie voortaan gezamenlijk de toekomst inlopen", aldus Jacoby. Jane komt voorlopig op slechts 250.000 flessen te staan, die vanaf volgende maand in de Verenigde Staten te koop zijn.

Volgens Diageo, de producent achter Johnnie Walker, is het de eerste keer in de bijna tweehonderd arige geschiedenis van het merk dat het beroemde logo op deze manier wordt aangepast. Het whiskymerk probeert al langer de doelgroep te verbreden. Zo richtte Johnnie Walker zich vorig jaar vooral op de grote groep latino's in de Verenigde Staten.