Geen schikking voor speler Postcodeloterij die miljoenen misliep

Print
Geen schikking voor speler Postcodeloterij die miljoenen misliep

Postcodeloterij pechvogel Kamal Maihouanie samen met zijn advocate Sandra Carli vorig jaar bij de rechtbank in Amsterdam. Afbeelding: De Limburger

Geleen - De Nationale Poscodeloterij en de Sittardenaar Kamal Maihouane zijn maandagochtend in een hoger beroepszaak niet tot een schikking gekomen in de zaak rondom de misgelopen hoofdprijs. 'Het is alles of niets', zeggen de advocaten van beide partijen.

Tijdens de behandeling was nog steeds te weinig bewijs dat de man uit Sittard voldoende geld op zijn rekening had staan toen de Postcodeloterij het geld voor zijn automatische incasso had staan. Dat bewijs moet nu, wellicht zelfs met getuigenverklaring van de ING-bank, worden geleverd voor het hoger gerechtshof tot een gedegen analyse kan overgaan. De stelling van de advocaat van de Poscodeloterij is: een niet betaald lot speelt niet mee.

Incasso
Maihouane (23) eist twee miljoen schadevergoeding van de Nationale Postcodeloterij, omdat hij in januari 2016 door een misgelopen automatische incasso een hoofdprijs misliep toen in zijn straat 22 miljoen werd verdeeld van de Kanjerprijs. Volgens Maihouane heeft hij in ieder geval recht op deel van de prijs. Hij speelde met verschillende loten en volgens hem had een deel wel van zijn betaalrekening kunnen worden afgeschreven.

Lees ook: Kamal die miljoenen Postcodeloterij misliep, filmt zijn lot

Zijn advocaat stelt daarbij dat de Postcodeloterij wel achteraf een incassobureau stuurt naar mensen die niet genoeg geld op hun rekening hadden staan, terwijl het lot niet in de prijzen is gevallen.

De zaak wordt in mei inhoudelijk verder besproken.