Rapper Brownie Dutch zet zich in voor anti-pestencampagne

Print
Rapper Brownie Dutch zet zich in voor anti-pestencampagne

Brownie Dutch. Afbeelding: ANP

Brownie Dutch is de nieuwe ambassadeur van de anti-pestencampagne van tv-zender Cartoon Network. Aan de hand van het thema 'Iedereen is anders' gaat de zanger en rapper zich inzetten in de strijd tegen pesten.

"Ik ben graag ambassadeur van dit project, omdat ik het voor kinderen belangrijk vind dat het onderwerp pesten bespreekbaar is en blijft. Met pesten kun je iemand letterlijk verpesten", stelt Brownie. "Iedereen is uniek en heeft talent. Iedereen verdient een kans om te stralen, want iedereen is een ster."

De anti-pestencampagne van Cartoon Network start op maandag 9 april. Naast twee animatiespots over de verschillen tussen families en wat dat betekent voor een kind en een tv-spot met Brownie Dutch is er ook een onlineplatform met informatie over pesten. Deze site is opgericht in samenwerking met De Kindertelefoon. Uit onderzoek blijkt dat in 2017 bijna 15.000 kinderen contact opnamen met De Kindertelefoon om te praten over pesten.

Het is de vierde keer dat Cartoon Network een anti-pestencampagne organiseert. Vorig jaar was actrice Britt Scholte de ambassadeur van het project.