Outlet Roermond mikt meer op ‘dikke beurs’

Print
Outlet Roermond mikt meer op ‘dikke beurs’

Afbeelding: Luc Lodder

Een gebedsruimte voor alle religies. Een viplounge met privé paskamers en douches. Het Designer Outlet gaat nog meer focussen op service en beleving.

Het Designer Outlet Roermond zet een nieuwe koers in. Het merkendorp wil van de huidige 7,4 miljoen bezoekers groeien naar tien miljoen in 2021.

Lees meer: Focus op sfeer en beleving

Binnenstad
Deze keer niet door uitbreiding van het winkeloppervlak, maar door nog meer te focussen op service en beleving. Daarbij zoekt directeur Rudolf van Gompel nadrukkelijk de samenwerking met de binnenstad. Met het hogere serviceniveau mikt het outlet op de bezoeker met de dikke beurs. Er zijn plannen om op de plek van Polo Ralph Lauren een nieuwe Polo Mansion neer te zetten met daarin een serviceterminal voor bezoekers.

Religies
Hier komen een gebedsruimte voor alle religies, een ‘VVV-kantoor’ waar je een hotel kunt boeken en informatie over Roermond krijgt en een balie waar buitenlanders die taxfree shoppen meteen de btw retour krijgen. Indien gewenst kunnen ze hun aankopen laten verschepen.

Viplounge
Voor de happy few - vooral Chinezen en Arabieren - is een luxueuze viplounge in de planning met privé paskamers, douches en een restaurant met bar. Wie niet met zware tassen wil sjouwen, kan een bellboy inschakelen. Onderzoek loopt er naar het instellen van premium parking (gereserveerde parkeerplek bij de ingang) en valet parking.

In dat laatste geval geef je de sleutels aan een host en kunt meteen gaan shoppen. Om ervoor te zorgen dat pa en ma niet afgeleid worden door jengelende kids, wordt de mogelijkheid van een crèche onderzocht. Met grote en kleinere evenementen wil het Designer Outlet voor meer sfeer zorgen. Events moeten vooral de bezoeker van verder weg trekken, die er een uitstapje van maakt en ook de binnenstad bezoekt.

Versterken
Daarin kunnen outlet en binnenstad elkaar versterken, is de overtuiging van de directeur. Gezamenlijke profilering betekent tevens dat de binnenstad mee kan liften op de uitgekiende marketingmachine en het mega budget van het outlet. Tot en met 2023 liefst 55 miljoen euro, zo is de huurders onlangs meegedeeld.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen voor nog geen 1,50 per week.

Bekijk de aanbieding →