Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Stuur me een Tikkie! Hoe ABN Amro’s betaalapp Nederland verovert

Stuur me een Tikkie! Hoe ABN Amro’s betaalapp Nederland verovert

Afbeelding: ABN Amro

Een kroegrekening splitten of een gezamenlijk cadeau betalen? ‘Even een Tikkie sturen!’ klinkt het op steeds meer terrassen en verjaardagen. Komende weken tikt ABN Amro’s mobiele betaal-app de 3 miljoen gebruikers aan.

Bijna had Nederland massaal ‘Cheq’s of ‘Kaching!’s verstuurd. "Betaalde iemand terug dan zou het kassageluidje 'Ka-ching' klinken!" lacht Freek de Steenwinkel, directeur Tikkie. 



Fun

Uiteindelijk won Tikkie, de naam resoneerde het best bij de Amsterdamse studenten die ABN Amro als proefkonijnen gebruikte. "Tikkie klinkt vriendelijk, het moet behalve handig fun zijn."



De anekdote is typerend voor de prettig losse totstandkoming van Nederlands ...