Organisatie bedrijvenevenement kost steeds meer tijd door risicoanalyse

Print
Organisatie bedrijvenevenement kost steeds meer tijd door risicoanalyse

Afbeelding: De Limburger

Met de Weerter bedrijvencompetitie Greep naar de Hoorn wordt jaarlijks zo'n 30.000 euro opgehaald voor goede doelen maar de organisatie kost steeds meer tijd.

Deze week gaan de uitnodigingen weer de deur uit voor het evenement dat op 8 september voor de 23e keer plaatsvindt in Weert. Door (soms zelfs dodelijke) ongelukken bij evenementen in den lande moeten ook voor de tamelijk ongevaarlijke spellen van de Greep naar de Hoorn per spel een risicoanalyse worden gemaakt.

Uitdagen
Ondanks de tijdrovende voorbereidingen zijn de negen serviceclubs uit Weert die het organiseren er weer klaar voor. "Dit jaar proberen we bedrijven over de streep te trekken door elkaar uit te dagen", vertelt Robert Janssen van de Lionsclub Weert Graafschap Horne die al 15 jaar mee organiseert. "Zo zou het CDA Weert Lokaal kunnen uitdagen, of het SJG (ziekenhuis, red.) de apotheek.”

Goede doelen
Elk jaar doen zo’n 40 bedrijventeams mee, elk met zes tot negen deelnemers. Het evenement levert elk jaar zo’n 30.000 euro op voor lokale goede doelen. Zo financierden ze met de opbrengst van vorig jaar onlangs de klepel voor de nieuwe luidklok in de toren van de Sint Martinuskerk en betalen de serviceclubs straks een speeltoestel in het nog aan te leggen Fatimapark.