Familiebedrijf Schimmert in de as door brand in accu scooter

Print
Schimmert - Een woonboerderij en twee loodsen van een familiebedrijf in Schimmert zijn woensdagavond verloren gegaan bij een grote brand. Er vielen geen gewonden. De brand ontstond rond half tien in de accu van een elektrische scooter.

Een vriend van de familie die erbij was zag een steekvlam, waarna het vuur razendsnel om zich heen greep. Hij kon nog enkele voertuigen wegzetten. Nadat een gasfles die in een wagen lag ontplofte, maakte iedereen zich uit de voeten.

Lees ook: Vlammenzee bij grote brand bij woonboerderij Schimmert

Verre omtrek
De vlammenzee was tot in de verre omtrek te zien. Het vuur trof allereerst de carréboerderij. De brandweer rukte uit met groot materieel en extra bluswater, maar kon niet voorkomen dat de vlammen oversloegen naar twee loodsen, die ook als verloren worden beschouwd.

Tonnen schade
Thewessen is van oudsher een familiebedrijf in fruitteelt, maar legde zich later ook toe op koeltechniek. De omvang van de schade is nog niet precies in te schatten, maar bedraagt zeker vele tonnen.


Foto's: Bas Quaedvlieg