Volvo lanceert een nieuw merk met de mysterieuze naam 'M'

Print
Volvo lanceert een nieuw merk met de mysterieuze naam 'M'

Afbeelding: Volvo

Volvo lanceert een nieuw merk: M. Het gaat hier echter niet om een nieuw submerk, maar om een nieuwe mobiliteitsdienst.

Als het aan de visionairs in de autosector ligt, kopen we binnenkort geen auto meer, maar betalen we louter nog voor het gebruik ervan.

Hetzij in een abonnementsformule die nog het meest vergelijkbaar is met het huren van een auto op lange termijn, hetzij in een autodeel-applicatie, oftewel carsharing. 

App
Volvo introduceert M eerst in Zweden en de VS. De app moet de relatie met de klanten kunnen personaliseren. Mobiliteit ondergaat volgens Volvo een fundamentele verandering.

En daarbij hoort ook een nieuwe, rechtstreekse relatie met de klant. Tegen 2025 wil Volvo zonder dealers en garages minstens 5 miljoen klanten bedienen.

Dienstverlener
Met M wil Volvo verder evolueren van een conventionele autofabrikant naar een direct aan de consument leverende dienstverlener. In het hoofdkantoor in het Zweedse Stockholm wordt al getest met de applicatie.

Dit najaar hoopt het bedrijf een testversie van de app klaar te hebben, slechts maanden voor de lancering van het definitieve product.