Dit artikel is exclusief voor abonnees van De Limburger
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Nieuwe online V&D is duur, experts zijn sceptisch over kansen

Nieuwe online V&D is duur, experts zijn sceptisch over kansen

Jaco Scheffers, Roland Kahn en Ronald van Zetten, de ondernemers achter het nieuwe V&D. Afbeelding: AD/Jerry Lampen

V&D is terug als online warenhuis, maar sluiten Nederlanders het roemruchte merk weer in de armen? Experts zijn sceptisch, de prijzen lijken bovendien hoger te liggen dan bij Bol.com en Coolblue, blijkt uit een eerste inventarisatie.

De V&D nieuwe stijl, waarvan de webwinkel woensdag werd geopend, mikt op actieve veertigplussers en hun interessen. Het moet gezegd: ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (beiden van Coolinvestments) en Ronald van Zetten (ex-topman Hema) doen het slim en hebben alles uitbesteed aan vijftig grote leveranciers. Er zijn geen fysieke V&D-kantoren, magazijnen en vrachtwagens. Het nieuwe V&D is dus technisch gezien geen webwinkel, maar een platform.



De eerste indruk ...