Dit artikel is exclusief voor abonnees van De Limburger
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

'Goed brood verkoopt zichzelf, en niet als kunstje'

Column Op de Korrel

'Goed brood verkoopt zichzelf, en niet als kunstje'

Afbeelding: Getty Images

COLUMN - Alles moet tegenwoordig een beleving zijn. De moderne mensch wil continu vermaakt worden. In de strijd om de consument moet zelfs de bakker nu aan storytelling doen: klanten vertellen over de herkomst van zijn grondstoffen, de techniek van het kneden, het waarom van zijn brood.

Verhalen willen we horen. Liefst zó verteld, dat we het idee krijgen dat we deelgenoot worden gemaakt van iets heel bijzonders. Een beddenzaak heet daarom nu een slaapwinkel, een bloemist noemt zich vandaag de dag liever een flowerstylist.

Ik weet niet hoe het u vergaat, maar hoe vaker ik van dit soort verhalen hoor, hoe geforceerder ze overkomen. Achter die grote letters ‘authentiek’ in de etalage zit ...