Doe en Beleefdag azM in finale Nationale Communicatieprijs

Print
Doe en Beleefdag azM in finale Nationale Communicatieprijs

In het midden Stephanie Klomp met de nominatie. Afbeelding: Regiojury Limburg Galjaardprijs 2018

Stephanie Klomp en haar communicatiecollega’s van de Doe- en Beleefdag Maastricht Universitair Medisch Centrum behoren tot de vijf finalisten voor de Nationale Publieke Communicatieprijs.

De Doe- en Beleefdag werd dit jaar voor het eerst opgezet door het Communicatieteam van het Maastrichtse ziekenhuis. Publiek kon op een interactieve manier kennis maken met medewerkers, medische apparatuur, en de ruimten waar de zorg wordt verleend. Ook vertelden patiënten hun verhaal. Op de dag waarin de dagelijkse praktijk getoond werd, kwamen duizenden bezoekers af.

De twee andere Limburgse genomineerden waren Erwin Gerardu van de gemeente Maastricht die was genomineerd vanwege de communicatie rond de afsluiting van de Noorderbrug, en Sem Wigman van Mockus in Heerlen, die betrokken was bij 'Wat zet jij op het spel?' een campagne over het melden van wietteelt en drugsproductie. Zij zijn bij de uiteindeljke selectie die de jury maakte afgevallen.

In totaal waren er 55 inzendingen van communicatieprofessionals uit het hele land. 

Clips
De vijf finalisten, waaronder Stephanie Klomp en haar team, lichten eind deze maand hun aanpak toe voor de landelijke jury. Hiervan worden clips gemaakt, die via de sociale media worden getoond in de aanloop naar de finale op 1 november tijdens de Nationale Praktijkdag voor Publieke Communicatie 2018 (voorheen de Galjaarddag). 

Volg nieuws uit jouw gemeente via Facebook

De Limburger heeft voor alle 31 gemeenten een eigen Facebookgroep met het laatste plaatselijke nieuws.

> Neem een kijkje