Verliefde boeren winnen van Max Verstappen

Print
Verliefde boeren winnen van Max Verstappen

Afbeelding: KRO-NCRV

Op het circuit in Mexico was Max Verstappen zijn tegenstanders zondag te snel af, maar in televisieland was hij niet de grote winnaar. Daar vierden vijf naar liefde hunkerende boeren weer hoogtij.

Op Boer zoekt vrouw stemden zondagavond 3,2 miljoen Nederlanders af, veel meer dan de in totaal 1,9 miljoen die naar de Formule 1-race keken. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. Bijna 1,4 miljoen keken naar de race via het gratis abonneekanaal Ziggo Sport, de rest – 551.000 – stemde af op het betaalkanaal Ziggo Sport Select.

Pittige concurrentie
Het succes van Max en de verliefde agrariërs ging net als vorige week ten koste vanScreentest, de zoektocht van RTL naar nieuw presentatietalent. Wel deed de show, waarmee Gordon afscheid neemt van RTL, het iets beter tegenover de pittige concurrentie. Deze week keken 289.000 mensen naar de show, vorige week waren dat er 235.000. Gordon stapt na zestien jaar RTL over naar Talpa.

Het nieuwe Lief dagboek, dat na Boer zoekt vrouw werd uitgezonden, profiteerde nauwelijks van het kijkcijferkanon waarop het volgt. Het programma, waarin volwassenen onder leiding van Marc-Marie Huijbregts voorlezen uit hun tienerdagboeken, trok slechts 650.000 kijkers.

Kijkcijfertop
De kijkcijfertop 25 wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw, gevolgd door Studio Sport Eredivisie (2,5 miljoen kijkers) en het NOS Journaal van 20.00 uur (2,3 miljoen kijkers).