Consumentenbond eist compensatie klanten Ryanair

Print
Consumentenbond eist compensatie klanten Ryanair

Afbeelding: Reuters

Ryanair moet over de brug komen met een vergoeding voor gedupeerden en concrete maatregelen nemen om problemen met vluchten te voorkomen. Dat eist de Consumentenbond in een brief aan de Ierse prijsvechter.

Door strubbelingen tussen Ryanair en het personeel zijn vorig jaar en dit jaar zeker duizenden vluchten vertraagd of helemaal geschrapt. "Ryanair weigert veel gedupeerde consumenten daarvoor te compenseren, terwijl ze daar volgens Europese regels toe verplicht is", reageert een boze Consumentenbond. 

Vijfduizend claims
Bij de Consumentenbond en claimorganisatie EU Claim liggen zeker 5000 claims van Nederlandse Ryanair-gedupeerden te wachten op afhandeling. Voor Bart Combée, directeur van de Consumentenbond, is de maat nu vol. "Ryanair stond al niet bekend als meest klantvriendelijke luchtvaartmaatschappij, maar de afgelopen tijd maken ze het wel heel erg bont. Ze ruziën onophoudelijk met hun personeel, waardoor veel consumenten niet of veel te laat op hun bestemming komen. Klanten zijn zo de dupe van hun gebrekkige bedrijfsvoering. Dat kan niet de bedoeling zijn.”

De Consumentenbond constateerde vorige maand al dat de luchtvaartmaatschappij klanten met vragen laten bellen naar een duur 0900 nummer. Geld vragen voor een klantenservicenummer mag niet volgens de Nederlandse wet. Consumentenbond eist dat Ryanair het consumentenrechten serieus neemt en zich klantvriendelijker gaat gedragen.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen