Ingmar van Wijnsberge creative director van Maastrichtse Muziekgieterij

Print
Ingmar van Wijnsberge creative director van Maastrichtse Muziekgieterij

De nieuwe, grote zaal van de Muziekgieterij in aanbouw. Afbeelding: Johannes Timmermans

Maastricht / Itteren -

Ingmar van Wijnsberge wordt de nieuwe creative director van poppodium Muziekgieterij in Maastricht.

Hij voegt zich per 1 maart aanstaande officieel bij het Muziekgieterijteam. Van Wijnsberge komt oorspronkelijk uit Limburg, maar woonde en werkte de afgelopen dertig jaar boven de rivieren.

Platenzaak

Hij was begin jaren negentig verkoper en afdelingshoofd bij de bekende, Amsterdamse platenzaak Boudisque. Van 1994 tot 2012 werkte hij bij platenlabel Munich Records. Hij was daar onder meer labelmanager, media promotor voor acts als Arctic Monkeys, Queens of the Stone Age en Franz Ferdinand en general manager. Vanaf 2012 was hij tevens labelmanager van V2 Records Benelux.

Club

De aanstelling van Van Wijnsberge loopt vooruit op de opening van de totaal vernieuwde Muziekgieterij later dit jaar. In september openen de deuren van de nieuwe zalen met een capaciteit van respectievelijk 350 en 1100 bezoekers. De Muziekgieterij wordt daarmee in één klap de grootste club van Limburg.

In de nieuwe Muziekgieterij komen onder meer ook repetitieruimtes en een opnamestudio. De bouwwerkzaamheden zijn nog in volle gang.