Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Dit artikel is voor abonnees. Verder lezen?

Ten Cate: Hoe een kleurloos ondergoedmerk zichzelf opnieuw uitvond

Ten Cate: Hoe een kleurloos ondergoedmerk zichzelf opnieuw uitvond

Afbeelding: Ten Cate

Textielfabrikant Ten Cate maakte een marketingman directeur om het ingedutte ondergoedmerk smoel te geven. Nu gaat de Bijenkorf het verkopen. En straks het buitenland.

Toen Jeroen van Douveren (foto) in het najaar van 2015 gevraagd werd directeur te worden van ondergoedfabrikant L. ten Cate, ging hij meteen op onderzoek uit. Hij stapte de V&D binnen, liep naar de eerste verkoopster die hij zag en vroeg of ze hem iets kon vertellen over de onderbroeken en hemden van het bedrijf. Het antwoord was bepaald niet bemoedigend. „Ten Cate, bestaat dat nog dan?”

Beduusd

Lichtelijk beduusd – de onderbroeken van Ten Cate lagen gewoon bij V&D in de winkel – benaderde Van Douveren ...