Vier miljoen (!) kijkers nieuw seizoen De Luizenmoeder: ‘Veeg mij maar op!’

Print
Vier miljoen (!) kijkers nieuw seizoen De Luizenmoeder: ‘Veeg mij maar op!’

Afbeelding: AVRO TROS

De razendpopulaire comedy De Luizenmoeder begon zondagavond aan het tweede seizoen met maar liefst een kleine 4 miljoen kijkers - een record. Ook Twitter loopt over. Hoe reageert Nederland op de lotgevallen van Juf Ank, moeder Hannah en de andere personages?

Vorig jaar was de seizoensopener goed voor 1,6 miljoen kijkers, maar dat was inclusief mensen die in de dagen erna terugkeken. Op de avond zelf keken 750.000 mensen. De vorige best bekeken uitzending van De Luizenmoeder was de vierde aflevering van het eerste seizoen. Die was op de avond zelf goed voor 3,5 miljoen kijkers, met ‘terugkijkers’ in de dagen erna erbij liep dat op tot 4,7 miljoen.

De kans is vrij groot dat dat ‘totale’ kijkcijferrecord door de startepisode van het tweede seizoen er nu al aangaat, aangezien er nog ‘slechts’ 780.000 kijkers nodig zijn die deze week het programma terugkijken.

Curlingouders

In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen doet de term ‘curlingsouders’ z’n intrede (ouders die alle obstakels voor hun kroost uit de weg willen vegen). Het is meteen trending topic op Twitter. Verder wordt een nieuwe leerling welkom geheten op school: Achmed. Juf Ank spreekt zijn naam uit als Agggmed. De vader van de nieuwe leerling krijgt het zwaar te verduren als hij bij een brandoefening wordt aangezien voor een terrorist. Kortom, De Luizenmoeder wringt weer.

Op Twitter is er veel lof voor dit soort - en andere - ongemakkelijke momenten. De serie zou Nederland ‘een spiegel voorhouden’. In mindere mate zijn er mensen die teleurgesteld reageren, ze hadden er meer van verwacht. Ook zijn er kijkers die De Luizenmoeder simpelweg niet grappig vinden.

Overigens beleefde First Dates Hotel, dat opgenomen is in het romantische hotel Château De Raay in Baarlo,een mooie start op NPO 3 direct na De Luizenmoeder, met een miljoen kijkers.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen