ProRail informeert omwonenden digitaal over werkzaamheden aan het spoor

Print
ProRail informeert omwonenden digitaal over werkzaamheden aan het spoor

Pro Rail is verantwoordelijk voor het onderhoud van het spoor. Afbeelding: Fotopersbureau Image

Valkenburg / Berg -

ProRail stopt met het sturen van huis aan huis brieven en is inmiddels overgestapt op digitale communicatie.

ProRail onderhoudt en vernieuwt continu het spoor, de wissels en de stations. Bij (nachtelijke) werkzaamheden informeert ProRail de omwonenden van het spoor. Dit deed ProRail met een huis-aan-huis bewonersbrief. Maar net als vele andere organisaties stopt deze papieren service en informeert ProRail omwonenden voortaan digitaal.

Omwonenden kunnen zich aanmelden via https://mijnprorail.prorail.nl. Hier vullen zij hun gegevens in. Telkens als er werkzaamheden in de buurt zijn gepland, stuurt ProRail twee weken voor aanvang een e-mail. Hierin staat een gedetailleerd overzicht van het spoorwerk en wat dat voor een omwonende kan betekenen. Bij spoedwerkzaamheden worden extra mails gestuurd. Dit kan tot op het laatste moment.

Mailadressen worden uitsluitend gebruikt voor het communiceren over werkzaamheden van of in opdracht van ProRail. Als omwonenden geen gebruik kunnen maken van deze e-mailservice kunnen ze iemand anders vragen dit voor hen te doen. Of ze kunnen zich aanmelden voor een papieren brief die maandelijks wordt verstuurd met de belangrijkste werkzaamheden. Daarnaast bestaat er altijd de mogelijkheid om zelf via www.prorail.nl/spoorwerk te kijken welke werkzaamheden er de komende maand aan het spoor plaatsvinden. Veranderen er grote zaken aan het spoor, dan past ProRail overigens nog steeds verschillende communicatiemiddelen toe, zoals bijvoorbeeld informatieavonden of papieren bewonersbrieven.

Volg nieuws uit jouw gemeente via Facebook

De Limburger heeft voor alle 31 gemeenten een eigen Facebookgroep met het laatste plaatselijke nieuws.

> Neem een kijkje