Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Hoe Unilever het ‘plastic monster’ te lijf gaat

Afvalstroom

Hoe Unilever het ‘plastic monster’ te lijf gaat

Afbeelding: Getty Images

Waterijsjes gaan eerdaags ‘naakt’ in een kartonnen doos en de bekende iceteastamper van Lipton gaat er helemaal uit. Het zijn een paar voorbeelden van Unilever om het gebruik van plastic terug te dringen.

Het zeep- en voedingsbedrijf (vierhonderd merken, actief in 190 landen) heeft toegezegd dat in 2025 honderd procent van zijn plastic verpakkingen volledig herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is. Daarnaast wil het concern veel minder plastic gaan gebruiken om het groeiende afvalprobleem en het verwoestende effect op de flora en fauna in de zee aan te pakken.

Of Robbert de Vreede niet bang is dat de waterijsjes van Solero bij warm weer in boodschappentassen gaan lekken zonder plastic jasje ...