Lieshout

Bavaria-moeder breekt eigen omzetrecord

Print
Bavaria-moeder breekt eigen omzetrecord

In maart vierde Bavaria het 300-jarig bestaan met koningin Maxima. Afbeelding: ANP

Swinkels Family Brewers, vooral bekend van het biermerk Bavaria, heeft vorig jaar een recordomzet van 713,1 miljoen euro geboekt.

De uitbreiding van een moutfabriek zorgde deels voor de omzetgroei. Daarnaast deed het familiebedrijf goede zaken met zijn Ethiopische merk Habesha.

De opbrengsten stegen op jaarbasis met 8,2 procent. Het bedrijfsresultaat dikte met bijna een kwart aan. Onder de streep resteerde 36,3 miljoen euro, tegenover een nettowinst van 35,4 miljoen euro in 2017.

Volgens Swinkels betaalt ook de verdere samenwerking met lokale brouwers om sneller in te kunnen spelen op veranderende smaken zich uit. Ook de Belgische speciaalbiertjes La Trappe en Rodenbach deden het goed. Het merk Bavaria, tot voor kort naamgever van de brouwerij, had daarentegen te maken met felle concurrentie op de Nederlandse markt voor pils en alcoholvrij bier.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen