Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

‘Als je alles kunt kopen, wil je ook de toegangstickets tot het hiernamaals’

Aan de kant

‘Als je alles kunt kopen, wil je ook de toegangstickets tot het hiernamaals’

Paul van der Steen. Afbeelding: De Limburger

COLUMN - Het had zoveel erger gekund. Bij mijn weten worden de weelderige lokken van Onze-Lieve-Vrouw straks niet aangeboden door L’Oreal. Jezus zal geen Moët en Hennessy schenken tijdens het Laatste Avondmaal en zal evenmin met een Louis Vuitton-tasje aan het kruis hangen.

De bedrijven achter deze merken sponsoren slechts de wederopbouw van de Notre-Dame. Dat helpt, maar doet geen wonderen. De herrijzenis op de derde dag blijft een uniek kunststukje. Bij de Parijse kathedraal gaat het langer ...