Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Webwinkels stoppen van ellende met gratis retourneren

Webwinkels stoppen van ellende met gratis retourneren

De retourafdeling van Sans Online. Afbeelding: Cees Elzinga

Klanten die vijf paar schoenen en drie T-shirts bestellen in meerdere maten en kleuren om er vervolgens maximaal één te houden: webwinkels zuchten onder retourzendingen. De Twentse webwinkel Sans Online stopte er twee maanden geleden al mee en nu trekt ook de populaire kledingwebshop Sweet Jewellery een lijn: de klant betaalt de rekening.

De aanzwellende kritiek van klanten die het maar raar vonden dat zij hun kleding niet gratis konden retourneren trok Sweet Jewellery een half jaar geleden over de streep. Bij besteding van minimaal 50 euro konden consumenten voortaan hun spullen kosteloos terugsturen. Een mooie service, dacht de webshopbaas nog. ,,Ja, we wilden meedoen met de grote bedrijven en onze klanten tevreden stellen’’, vertelt Jamie Sturrus, die samen met zijn vrouw Willemijn vijf jaar geleden het bedrijf startte.

Financiële ...