Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Mannen, hang je slip maar aan de wilgen!

Mannen, hang je slip maar aan de wilgen!

Boxershorts met felle kleurenprints zijn überhip. En wil je helemaal trendy zijn, wordt dan lid van een onderbroekenclub en je krijgt maandelijks een nieuwe boxershort toegestuurd. Afbeelding: Johannes Timmermans

De tijd dat je als man wegkwam met wat lukraak uit de opruimbak van de V&D getrokken merkloze, witte slips is voorbij. „Mannen willen nu een hip merk boxershort om een statement te maken: ik ben wie ik ben.”

Zeven jaar geleden nog maar kocht slechts 33 procent van de mannen zijn eigen ondergoed. Want dat was een klusje voor moeder de vrouw. Die mocht uit de bakken van C&A, V&D of Hema een paar keer per jaar wat vormeloze witte of zwarte mannenslips vissen. Als het maar enigszins zat en niet te duur was, bleek manlief al dik tevreden. In 2019 is alles anders. Inmiddels koopt meer dan 90 procent van de mannen zijn eigen ondergoed. Of, hipper nog, bestelt het online bij de onderbroekenclub waar hij lid ...