‘Eindhoven Airport één van ’s werelds klantonvriendelijkste luchthavens’

Print
‘Eindhoven Airport één van ’s werelds klantonvriendelijkste luchthavens’

Afbeelding: ANP

Eindhoven Airport staat wereldwijd bij de slechtste luchthavens als het gaat om klantgerichtheid. Reizigers waren alleen op Kuwait International Airport en Lisbon Portela Airport slechter af, komt naar voren uit een ranglijst van claimorganisatie AirHelp.

Vooral op het vlak van punctualiteit scoort de Brabantse luchthaven slecht. AirHelp vergelijkt sinds 2015 de prestaties van luchthavens, en legde voor dit jaar 132 luchthavens langs de meetlat. Daarbij woog het op tijd aankomen en vertrekken voor 60 procent mee in het rapportcijfer. Aanwezige winkel- en eetgelegenheden en tevredenheidscijfers die reizigers in een enquête gaven, telden elk voor 20 procent mee.

Op die twee laatste punten scoort Eindhoven Airport een voldoende, maar het is de punctualiteit die de luchthaven de das omdoet. Schiphol kwam met een 68e plek als middenmoter uit de bus. Ook bij ‘s lands grootste luchthaven zijn vertrek- en aankomsttijden de zwakste plek. Hamad International Airport in Qatar scoorde dit jaar het best, gevolgd door de internationale luchthaven Haneda in Tokio en de internationale luchthaven van Athene.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen