Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

We hollen van evenement naar evenement, van hype naar hype, en de media hollen mee

Bitterzoet

We hollen van evenement naar evenement, van hype naar hype, en de media hollen mee

COLUMN - Ajax in de Champions League, Oranje in de Nations League, de Leeuwinnen op het WK, Tom Dumoulin in de Giro, Tom Dumoulin binnenkort in de Tour de France, Kiki Bertens op Roland Garros, Kiki Bertens straks op Wimbledon, Max Verstappen het hele jaar door; de applausmachines in Nederland draaien overuren.

Alles is mooi, prachtig en geweldig. En als dat niet zo is, worden treurnis en tegenslag snel toegedekt en verplaatst de aandacht zich snel naar nieuwe, potentiële sportsprookjes. Ik sprak laatst met een gewaardeerde collega over de nood aan reflectie en het gemis eraan dat ik alsmaar vaker ervaar, ook in de media. We hollen van evenement naar evenement, van hype naar hype. Van Oranje naar Tom, van Kiki naar Max, van Dafne naar de Leeuwinnen en de media hollen mee, zo hard dat hun rol diffuus wordt ...