Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Naar de autoshowroom om te voelen en te ervaren

Showroom

Naar de autoshowroom om te voelen en te ervaren

Showrooms zullen in de toekomst veranderen. Afbeelding: Getty Images

Sittard / Born / Buchten / Holtum / Papenhoven / Geleen / Graetheide / Windraak / Limbricht / Einighausen / Guttecoven / Munstergeleen / Obbicht / Grevenbicht / Maastricht / Itteren / Heerlen / Hoensbroek / Merum / Swalmen / Roermond / Asenray -

De tijd dat mensen vier, vijf showrooms bezochten voordat ze een auto kochten, is voorbij. Tegenwoordig is het met één bezoekje bekeken. De kopers hebben zich via internet goed voorbereid en weten wat ze willen. Ze komen voor de ‘beleving’.

Smeets Autogroep opent deze maand een nieuwe showroom in Venlo. Niet om de klant een rij nieuwe Mercedessen te laten zien. Maar vooral om de klant het merk te laten beleven. Via de twintig beeldschermen bijvoorbeeld is elk model en type te zien. „En als de Formule 1 op televisie is, zenden we dat ook uit. Dat past immers bij ons merk. De winnaarsmentaliteit hè”, zegt directeur Math Smeets, refererend aan de WK-titel van Hamilton in zijn Mercedes. „Die klant wordt trouwens ook niet meer ontvangen ...