Airfryer veroorzaakt brand in appartementencomplex Maastricht

Print
Airfryer veroorzaakt brand in appartementencomplex Maastricht

Afbeelding: ANP

Maastricht / Itteren -

De brandweer heeft zondag de bewoners van een brandend appartement aan de Severenstraat in Maastricht veilig van het balkon gehaald.

In de woning was brand ontstaan, waarschijnlijk doordat de bewoners een elektrische airfryer op een brandende gaspit hadden gezet. De brandweer had het vuur snel onder controle, maar de schade in de woning was toch zo groot dat de bewoners tijdelijk elders onderdak moesten zoeken. Zij bleven zelf verder ongedeerd.

In eerste instantie moesten ook de bewoners van enkele andere appartementen naar buiten, maar zij konden al snel weer terugkeren naar hun woning.

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Onlangs heeft De Limburger een Tegel gewonnen. De Tegels zijn de belangrijkste journalistieke jaarprijzen van ons land. Verslaggevers Sjors van Beek en Rik van Hulst werden met het dossier 'politieaffaire Horst' tot winnaar uitgeroepen in de categorie Regionaal/Lokaal.

De Limburger is de enige regionale krant in ons land met een eigen onderzoeksredactie. Een team dat in onze provincie zaken tot op de bodem uitzoekt en misstanden aan het licht brengt. Zonder abonnees hadden we dit succes nooit kunnen bereiken.

Word nu abonnee en lees al onze Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week.

Bekijk de actie-abonnementen