Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

De kracht van ‘We zijn er bijna’?: ‘Het is geen tv-programma’

De kracht van ‘We zijn er bijna’?: ‘Het is geen tv-programma’

Martine van Os met de deelnemers van dit seizoen. Afbeelding: Omroep Max

Gemiddeld 1,5 miljoen kijkers stemmen af op ‘We zijn er bijna!’, de hit van Omroep MAX die maandag terugkeert op tv. Presentatrice Martine van Os over de aantrekkingskracht van de senioren en hun caravans. „Mensen die niet per se op tv willen, dat maakt het echt.”

Hoe leg jij het programma uit aan iemand die niet kijkt?

„Dan zeg ik dat ik vijfduizend kilometer door Europa reis met ongeveer veertig mensen van tussen de zestig en tachtig jaar, die hun caravan of camper meenemen. En dat wij die vakantie niet plannen, maar dat wij meegaan met een bestaande groepsreis. Het ene jaar is dat Ierland, dan weer Italië en dit jaar wordt het de Balkan.”

Lang niet iedere deelnemer wil toch op tv?

„Dat zou je denken, toch komt het maar zelden voor dat iemand een andere datum ...