Ajax stapt over op Bud

Print
Ajax stapt over op Bud

Afbeelding: AFP

Biermerk Budweiser heeft zich als partner verbonden aan het eerste mannen- en vrouwenteam van Ajax. Die stap past in de ambitie van de Amerikaanse bierbrouwer de Europese markt te veroveren.

Het bier wordt in Nederland door bierbrouwerij AB InBev onder de naam Bud op de markt gebracht. Volgens De Telegraaf is met de sponsordeal een bedrag van 12 miljoen gemoeid, uitgesmeerd over zes jaar.

„Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving”, zegt Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van AB InBev Nederland. „Het hoofdmerk Budweiser is het officiële bier bij de FIFA World Cup 2022. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud.” Bij Ajax was Jupiler, eveneens van InBev, de afgelopen jaren de biersponsor, terwijl de Johan Cruijff ArenA juist door Heineken wordt ondersteund.

„Nadat we eerder al de samenwerking met Adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships”, aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen