CAB Trucks wil logistiek bedrijventerrein opzetten aan Roermondseweg in Weert

Print
CAB Trucks wil logistiek bedrijventerrein opzetten aan Roermondseweg in Weert

CAB Trucks wil een logistiek centrum bouwen op de huidige locatie een naastgelegen percelen. Afbeelding: Google Maps

Laar / Weert / Altweerterheide / Stramproy / Tungelroy / Swartbroek -

Vrachtwagenhandel CAB Trucks aan de Roermondseweg in Weert wil een logistiek centrum van 23,5 hectare opzetten op de huidige bedrijfsterrein en enkele naastgelegen percelen.

De projectontwikkelaars Vestum Vastgoed uit Sittard en Volker Wessels Logistics Development uit Amersfoort hebben namens CAB Trucks daartoe een verzoek ingediend bij de gemeente Weert.

Volgens Nico Stijnen, bedrijfsleider van CAB Trucks, zouden de eerste opslaghallen gebouwd worden langs de bestaande gebouwen van het bedrijf. Die hallen zouden een hoogte krijgen van maximaal vijftien meter.

Op het bestaande bedrijfsterrein van ruim tien hectare tussen de Roermondseweg (N280) en de autosnelweg A2 staan nu zo’n duizend gebruikte vrachtwagens voor de verkoop. In de eerste fase wordt de helft daarvan volgebouwd met logistieke hallen, aldus Steijnen. „Op termijn zouden we ook op de naastgelegen percelen willen bouwen”, zegt Stijnen.

Bordeel

Daarop staan nu twee woonhuizen met bijbehorende grond en een afgebrand voormalig bordeel. Om er hallen te mogen bouwen, moeten de regels voor die locaties worden aangepast. In totaal gaat het om 23,5 hectare.

Het college van burgemeester en wethouders ziet het plan van CAB Trucks niet zitten. Het vindt dat er op bestaande bedrijventerreinen in Weert nog genoeg ruimte beschikbaar is voor logistieke hallen. Daarmee zou Weert nog tot 2030 vooruit kunnen. Nieuwe bedrijventerreinen in het buitengebied passen ook niet in het beleid van de gemeente, stellen B en W.

Echter, uiteindelijk zal de gemeenteraad een besluit moeten nemen over de verzoeken van CAB Trucks. Het college adviseert de raad de verzoeken af te wijzen.

Truckparking

CAB diende eerder enkele malen plannen in voor een truckparking naast de A2. Die werden echter telkens door de gemeente afgewezen. „Met de parking zijn we al tien jaar bezig”, aldus Stijnen. „Je zou een dergelijke parking, waar overigens grote behoefte aan is, ook met hallen voor opslag van goederen kunnen combineren. Ik ben vooralsnog positief gestemd over de besluitvorming.”