Reorganisatie en nieuwe distributievorm VIA Limburg

Print
Reorganisatie en nieuwe distributievorm VIA Limburg

Afbeelding: VIA Limburg

Sittard -

Mediahuis Limburg stopt per 1 januari met de huis-aan-huis verspreiding van de zestien edities van VIA Limburg in de provincie. Hoge druk- en bezorgkosten nopen tot nieuwe vormen van distributie van de gratis weekkrant. De nieuwe verspreidingsformule gaat gepaard met een reorganisatie waarbij 28 volledige arbeidsplaatsen verdwijnen.

De weekkrant VIA Limburg verdwijnt niet, maar valt alleen niet meer deur aan deur in de brievenbus. Abonnees van De Limburger krijgen het vertrouwde weekblad straks als bijlage bij de krant. 40.000 gedrukte exemplaren worden verdeeld over zo’n 400 supermarkten in Limburg. Daarnaast zijn de acht verschillende edities gratis te lezen als E-paper op internet en worden ze gedeeld via nieuwsbrieven en Facebookgroepen.

„Het papieren huis-aan-huisblad is een economisch duur product geworden”, aldus Mediahuis Limburg-directeur Maurice Ubags. „Het huis aan huis verspreiden is eigenlijk niet meer van deze tijd. De markt bijvoorbeeld wil af van papierverspilling. Verder oriënteren adverteerders, grote en kleine, zich steeds meer op online.”

De nieuwe verschijningsvorm van de huis-aan-huiskrant gaat gepaard met een reorganisatie. Directie en managementteam houden rekening met een verlies van 28 volledige arbeidsplaatsen in de komende maanden. De personele reductie vindt plaats bij verschillende onderdelen van de organisatie.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen voor nog geen 1,50 per week.

Bekijk de aanbieding →