Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

‘Evenementen dragen te weinig bij aan imago Sittard-Geleen’

‘Evenementen dragen te weinig bij aan imago Sittard-Geleen’

Volle bak tijdens de MP-feesten op de Markt in Geleen afgelopen zomer. Afbeelding: archief De Limburger/Mitchell Giebels

Born / Buchten / Holtum / Papenhoven / Geleen / Graetheide / Sittard / Windraak / Limbricht / Einighausen / Guttecoven / Munstergeleen / Obbicht / Grevenbicht -

De grote evenementen in Geleen en Sittard sluiten niet aan bij het imago dat de gemeente nastreeft. Wat ‘citymarketing’ betreft, wordt de plank misgeslagen.

„Evenementen in steden zijn veelal onderdeel van de ‘citymarketing’ met als doel de stad of gemeente aantrekkelijk te maken voor bewoners, bedrijven en (inter)nationale toeristen”, schrijft bureau Berenschot in een rapport over het evenementenbeleid in Sittard-Geleen.

Ook in Sittard-Geleen is vanaf 2015 hierop ingezet. Drie ambtenaren zouden vanuit het ‘gemeentelijk evenementenbureau’ hiertoe grote evenementen ondersteunen of zelf organiseren. Bijna alle andere gemeenten in Nederland laten het produceren ...