Website

Nieuwe impuls voor toeristische ambities

Print
Nieuwe impuls voor toeristische ambities

Wethouder Janine van Hulsteijn vraagt Bart Schouteten (links) om een toelichting op het ontwerp. Afbeelding: Jos Gröniger

Gennep / Ottersum / Milsbeek / Heijen / Ven-Zelderheide -

Met een nieuwe op toerisme geënte website richt de gemeente Gennep de blik op de toekomst. Maandagmorgen onthulden wethouder Janine van Hulsteijn en Gennepenaar Bart Schouteten, ambachtelijk bierbrouwer en vormgever van marketingbureau Imagro de nieuwe beeldmerken. Later dit jaar gaat de site www.visitgennep.nl online.

De onthulling vond plaats bij een leegstaand pand aan de Zandstraat in Gennep. De etalages van de winkel worden beplakt met metersgrote stickers waarop het nieuwe elan van de gemeente te zien is. Is de nieuwe campagne ook bedoeld om de leegstand in Gennep te verbloemen? ,,Nee”, vindt wethouder Janine van Hulsteijn, ,,We leggen zo wel een verbinding tussen de toeristische ambities en de pas vastgestelde centrumvisie.” Jaarlijks overnachten meer dan een miljoen mensen op een vakantiepark, camping, hotel of bed and breakfast in de gemeente Gennep. Het toerisme mag met recht een belangrijke pijler van Gennep genoemd worden. Met het routeboek versterking vrijetijdseconomie wil de gemeente haar toeristische positie nog verder verstevigen. Eén van de projecten uit dit boek is een eigen toeristische website voor de gemeente. Nu nog zijn toeristen in Gennep voor informatie aangewezen op de zakelijke website www.gennep.nl. De site leidt burgers eenvoudig naar de aanvraag van een ID-kaart, paspoort of rijbewijs maar toeristische informatie is moeilijk vindbaar. En daar brengt de nieuwe toeristische site verandering in. Bij de ontwikkeling van de nieuwe website werd bekeken welke positionering voor Gennep passend is. “Gennep is sterk in natuur, cultuur en stiekem herbergen we ook veel ambacht. Daarnaast veert Gennep al eeuwen mee met de ontwikkelingen. Dat maakt onze gemeente veelzijdig. Vestingstad, keramiekstad, wielerstad, spoorstad, ooievaarsstad, zorgstad, stad van Norbertus …” aldus de wethouder. De activiteiten die met Gennep verwant zijn komen in het nieuwe beeldmerk tot uiting. De verschillende icoontjes zijn gemakkelijk aan te passen. Bovendien kunnen bedrijven en toerisme versterkende organisaties die zich profileren via de site, de beeldmerken gratis gebruiken.