Nederlanders kopen meer online, vooral eten is populair

Print
Nederlanders kopen meer online, vooral eten is populair

Het aantal aankopen online stijgt. Afbeelding: Shutterstock

Nederlandse consumenten kopen meer en meer producten en diensten via internet. In het eerste halfjaar van 2019 gaven we 12,5 miljard euro online uit. Dat is 9 procent meer dan in dezelfde maanden van 2018. Vooral de aankopen van maaltijden en andere etenswaren namen toe.

Marktonderzoeksbureau GfK zocht dat uit voor Thuiswinkel.org. In totaal kochten we 124,9 miljoen keer iets online. Dat is 6 procent meer dan een jaar geleden. De Thuiswinkel Markt Monitor verschijnt vier keer per jaar.

Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, stuwt eten de Nederlandse e-commercemarkt. Eten is inmiddels een van de grootste productcategorieën en de groeicijfers blijven voorlopig imposant, zegt de directeur.

Online aankopen binnen etenswaren zijn dit kwartaal gestegen met 39 procent, blijkt uit de resultaten. Jongen: ,,De komende periode, met de feestdagen in aantocht, zal dat niet veel anders worden.”