‘Dichtbij ieder kind’ thema Kinderpostzegelactie

Print
‘Dichtbij ieder kind’ thema Kinderpostzegelactie

160.000 kinderen uit groep 7 en 8 gaan door het hele land langs de deuren om Kinderpostzegels te verkopen. Afbeelding: Stichting Kinderpostzegels

Vijlen / Lemiers / Vaals / Camerig / Holset / Mamelis / Bocholtz / Simpelveld / Huls / Meerssen / Ulestraten / Moorveld / Bunde / Rothem / Geulle / Brunssum / Gronsveld / Eckelrade / Noorbeek / Mheer / Ulvend / Sint Geertruid / Cadier en Keer / Mesch -

De 71ste Kinderpostzegelactie staat op het punt om te beginnen. Het thema van de Kinderpostzegelactie is dit jaar ‘Dichtbij ieder kind’.

Vanaf woensdag gaan 160.000 kinderen uit groep 7 en 8 door het hele land langs de deuren om Kinderpostzegels en andere producten te verkopen. Hiermee helpen zij kinderen in de daklozenopvang een goed thuis te geven.

In Nederland moeten ieder jaar veel kinderen, vanwege een onveilige thuissituatie of vanwege schulden, met hun gezin het huis uit. Onder het motto ‘Dichtbij ieder kind’ gaat Stichting Kinderpostzegels een deel van de opbrengst gebruiken om de 8.500 Nederlandse kinderen die in de vrouwen- of daklozenopvang zitten, te helpen. De faciliteiten in de opvangcentra zijn verre van optimaal voor de opvang van kinderen. In overleg met professionals en verschillende betrokkenen die in de opvang zitten of hebben gezeten, wordt gekeken hoe kinderen zich sneller en beter thuis kunnen gaan voelen.

Kinderpostzegels 2019

Dit jaar staan de hoofdpersonen uit de kinderboeken Dik Trom, Kruimeltje, de Kameleon, de Drieling en Pietje Bell op de Kinderpostzegels. Jeroen den Tex, hoofd Marketing en Communicatie van Stichting Kinderpostzegels: “Het nostalgische gevoel dat je krijgt van deze avonturenboeken, waarin de jeugd zo ongecompliceerd en veilig lijkt, vormt een schril contrast met de realiteit van het leven van kinderen in de opvang. Het is onze droom om met de opbrengst van de Kinderpostzegelactie die kinderen te helpen aan een veilig, welkom thuis.”

Het is het 71ste jaar op rij dat kinderen van de basisschool langs de deuren gaan om verschillende producten – waaronder postzegels – te verkopen. In 2018 werd er 9,4 miljoen euro opgehaald.