Franse vrouw in bad geëlektrocuteerd door opladende smartphone

Print
Franse vrouw in bad geëlektrocuteerd door opladende smartphone

De vrouw overleefde de val van haar telefoon in het bed niet. Afbeelding: Shutterstock

Een 30-jarige Française vrouw is afgelopen weekeinde in het ziekenhuis van Dinant overleden ten gevolge van elektrocutie. De moeder van vier kinderen liet waarschijnlijk haar smartphone in bad vallen, terwijl het apparaat aan het opladen was.

Het drama gebeurde volgens de krant L’Ardennais’ en La Radio des Ardennais op dinsdagavond 8 oktober in Aubrives, een dorpje in de Franse Ardennen, net over de grens met België. De vrouw werd er schijnbaar levenloos aangetroffen in bad. Op de bodem lag haar smartphone, die via haar oplader verbonden was met de wandcontactdoos.

De hulpdiensten kwamen ter plaatse en de vrouw werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis van Dinant, in België. Daar overleed ze afgelopen weekend. In Outreau in het noorden van Frankrijk kwam vorig jaar ook een 17-jarig meisje om het leven, nadat ze haar gsm in bad liet vallen. Ook haar telefoon lag aan de oplader toen hij in het water belandde.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen