Niet thuis? Pakketbezorger komt voortaan geen tweede keer meer langs

Print
Niet thuis? Pakketbezorger komt voortaan geen tweede keer meer langs

Bezorging van pakketten post bij PostNL. Afbeelding: ANP

Wie niet thuis is als een bezorger van PostNL een pakketje af komt leveren, krijgt voortaan geen herkansing meer. De bestelling gaat vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie.

,,Uit ervaring blijkt dat een groot deel van de ontvangers waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagde, ook bij de tweede poging niet thuis is. En uit klantonderzoek weten we dat de meeste ontvangers liever willen dat deze pakketjes direct naar een PostNL-locatie worden gebracht. Dan zijn ze namelijk een dag eerder beschikbaar”, aldus het post- en pakketbedrijf in een verklaring.

Lees ook: PostNL en Sandd mogen tóch fuseren

Omdat pakketten geen tweede keer meer mee hoeven in de bus scheelt dat volgens de pakketgigant de nodige kilometers en dus CO2-uitstoot. ,,De ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is nodig want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk.”

Eerste poging

Volgens het postbedrijf lukt het in 95 procent van de gevallen om een pakketje te bezorgen bij de eerste bezorgpoging.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen