Atlanta

Minder suiker goed voor omzet Coca-Cola

Print
Minder suiker goed voor omzet Coca-Cola

Afbeelding: iStock

Coca-Cola blijft profiteren van zijn strategie om meer frisdranken met minder suiker te verkopen, zoals de suikervrije variant Coca-Cola Zero.

Dat zorgde in het derde kwartaal andermaal voor hogere opbrengsten voor het Amerikaanse frisdrankbedrijf. Ook buiten de eigen landsgrenzen deed Coca-Cola goede zaken.

De omzet over de afgelopen drie maanden van Coca-Cola steeg met 8 procent tot 9,5 miljard dollar. Qua volumes was sprake van een groei met 2 procent. Op eigen kracht, dus zonder het effect van onder meer wisselkoersen, boekte Coca-Cola een omzetgroei van 5 procent. Dat was meer dan de ruim 4 procent groei die in doorsnee werd voorzien.

In de Verenigde Staten verdubbelde alleen al de omzet van Coca-Cola Zero op jaarbasis. De frisdrankmaker heeft zijn strategie afgestemd op de steeds grotere vraag naar gezondere drankjes. Coca-Cola is door de goede resultaten iets positiever over de operationele winst voor dit jaar.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen