Maastrichtse website al failliet ondanks investering van 1 miljoen

Print
Maastrichtse website al failliet ondanks investering van 1 miljoen

Afbeelding: © iStock

Maastricht / Itteren -

Ruim 1 miljoen euro haalden de makers van de supermarktvergelijkingswebsite Sjoprz anderhalf jaar geleden nog op bij investeerders. Nu heeft de rechter het faillissement over het bedrijf uitgesproken.

Het doel van Sjoprz was om klanten met het platform zowel goedkoper als gezonder boodschappen te laten doen. De website gaf inzicht in prijzen en voedingswaarden, en liet de aanbiedingen van supermarkten zien. Het doel was om de consument tijd en geld te besparen door hen te ondersteunen bij het online boodschappen doen. Maar het platform kon ook ingezet worden bij het maken van bewuste en gezonde keuzes.

Ambitie

Tevens hoopten de eigenaren de distributieketen te verkorten en de dienstverlening uit te breiden. Om dit model te kunnen doorontwikkelen zocht Sjoprz ondersteuning en kwam terecht bij LIOF. LIOF zag groeimogelijkheden en ondersteunde de makers middels een zogenaamde Proof of Concept-lening vanuit het Limburg Business Development Fonds (LBDF). Met het opgehaalde geld wilde het bedrijf investeren in marketing, productontwikkeling en een uitbreiding van het team.

Eventuele doorstart

Bij Sjoprz werkten vier mensen, zo laat curator Michiel Peeters van Boels Zanders weten. “Voor een volgende stap in de ontwikkeling was extra investering nodig, dat lukte niet. Uiteindelijk heeft de vennootschap besloten om zelf het faillissement aan te vragen. Natuurlijk is dat voor de bestuurder en het hele team teleurstellend.” Volgens Peeters wordt wel nagedacht over een eventuele doorstart of verkoop van het online platform. “Partijen die daarin geïnteresseerd zijn, mogen zich altijd bij mij melden.”

De inhoud van deze productie valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van De Limburger. Meer van WijLimburg